Knivrån

Juhupp, vaknade för en dryg halvtimme sen. Har sovit riktigt gott kan jag säga. Satte mig vid datorn för att kolla lite nyheter och det första jag läser är att man har rånat min gamla arbetsplats inatt. Knivrån mot McDonalds Valla. Fy och ush säger jag. På sätt och vis är jag inte förvånad, trodde det skulle hända tidigare. Tycker så synd om dom som jobbade. Ringde en kompis som fortfarande jobbar där för att kolla så hon var okej. Hon hade varit ledig som tur var. Fick veta vilka som hade jobbat igårkväll och en av dom känner jag.

Sånt här får mig att frundera på hur jag skulle reagera om någon rånade mig på macken. Tänk om någon skulle komma fram med kniv eller något annat vapen. Skulle jag få panikångest eller skulle jag mest bli förbannad? Nej ush, ska inte tänka på sånna tråkigheter.

Men iaf, tänker på er 3 som jobbade på McDonalds inatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0