En bra dag helt enkelt

Idag är en bra dag. Fick mina sista provsvar som även dom visade på att salmonellan äntligen är borta nu. Ser verkligen fram emot att få börja jobba igen. Folk tycker väl jag är knäpp som vill jobba trots detta väder? Men vadå, jag trivs på mitt jobb. Dessutom är det som sagt inte precis lönsamt att gå sjukskriven...
Firade det hela med att laga mat till mig o Martin utan plasthandskar haha. Har nämligen varit tvungen att använda dom så fort jag hanterat mat till nån annan än mig själv.

Igår fick jag sms från min optiker. Mina glasögon är tydligen klara att hämtas ut nu. Blä för det. Ska verkligen försöka använda dom så mycket som möjligt, men va fan, jag ser ju ut som en tant i dom. Har vetat hela tiden att bara var en tidsfråga om när glasögonen skulle behövas. Alla i min familj har nämligen glasögon och nu rä jag en av dom. Närsynt är en tydligen.

Nåt annat som är tråkigt är att jag fått hål på avgassystemet på min bil. Med andra ord, det hörs när jag kommer om jag säger som så. Ska iofs ändå lämna in bilen nästa vecka för att fixa en annan grej så får väl ta det med då. Hoppas på att dom bara ska behöva byta en del så det inte ska kosta multum men det märks hur det går.  Älskar min fina bil.

Har precis pratat med min älskade Anna på msn. Hon befinner sig ju i Sydamerika och reser runt. Saknar henne sååå *snyft*. Inte så långt kvar innan hon kommer hem nu iaf, bara 2 månader... Men hon har ju varit iväg sen Januari då... Saknar Erika med. Var jätte kul o ha henne hemma över påsken. Hårt att klara sig utan sina bästa vänner. Ska försöka klämma in en resa och hälsa på Erika nu snart. Får se vad mitt schema säger om det sen men det är bara att hålla tummarna. Är ju inte så sugen på att be om ledigt nu när jag inte jobbat på 5 veckor liksom.

Näh, nu ska Martin skruva upp en hylla ovanför min dator så det är dags att avsluta nu. Om ett par timmar är det dags för Ugly Betty och därefter mina älskade Desperate Housewives. Tack och adjö för stunden vänner.

Kommentarer
Postat av: Lena

Kul gumsan att du är frisk igen!

2007-04-20 @ 16:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0