Inväntar provsvaret

Kom på att jag inte nämnt varför jag gjorde gastroskopin i måndags. Förmodligen inte särskilt
spännande men bra att veta om nån vill bjuda på mat kanske ;)

Jag skulle ju vara med i en studie för IBS (det man var sååå säker på att jag hade...) Läkaren
som skötte studien ville försäkra sig om att det inte var glutenintolerans som jag istället led av
så han tog ett blodprov på mig. Det provet visade att jag förmodligen hade gluten så han bokade
in gastroskopin där man tar ett prov från tarmen bla. Läkaren som gjorde denna såg typ direkt
via sin kamera (den som jag fick svälja) att jag nog med säkerhet hade gluten. Dom tog också
ännu fler blodprover och dom visade på brist av flera vitaminer, också tecken på gluten... Nu
inväntar läkaren bara svar på provet från tarmen så han kan boka tid hos en dietist åt mig men
det verkar inte bättre än att jag har glutenintolerans. Han var helsäker! Så jaa, glutenfritt är det
som gäller för mig numera.

Det roliga är att jag bett om ett sånt här test länge men ingen lyssnade. Dom har sagt att jag haft
både det ena o det andra dom senaste åren. Magsår, laktosintolerans, IBS mm mm... Idioter!


Kommentarer
Postat av: Erika

okej får åka dit och kolla om dom har något kul kroppsfärg då:D

2009-07-03 @ 22:06:14
URL: http://toadie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0